Moja organizacja czasu

26 września 2015

Cześć dziewczyny! Dziś wpis bardziej motywacyjny a to dlatego, że wrzesień i październik to miesiące gdy wracamy do szkół, uczelni... Już koniec miesięcy słodkiej laby, rozpoczął się sezon na pęd, pośpiech,  naukę, pracę i milion obowiązków do wykonania. Dziś opowiem Wam o tym, co u mnie się sprawdza i pomaga mi bardziej zorganizować mój dzień.



1. PLANUJ

Praca zawsze idzie mi o wiele łatwiej, gdy wiem co mam do zrobienia. Codziennie wieczorem siadam przed kalendarzem i planuję, co muszę zrobić w kolejne dni. Nie muszą to być ważne spotkania czy wizyta u dentysty. Nasz mózg nie przyswaja wszystkiego idealnie i o wielu rzeczach możemy zapomnieć. Dlatego w moim organizerze znajdują się nawet najbardziej błahe sprawy, takie jak: posprzątanie pokoju czy pomalowanie paznokci. Dzięki temu jestem w stanie określić czas w jakim powinnam wykonać poszczególne zadania. Dodatkowo każdą zapiskę podkreślam innym kolorem: blogową - zielonym, szkolną - pomarańczowym, domową - fioletowym. To duże ułatwienie gdy mam wiele do zrobienia. 



2. POSPRZĄTAJ SWOJE OTOCZENIE

W czystszym mieszkaniu o wiele przyjemniej się pracuje. Dopóki nie posprzątasz swojego otoczenia, nie będziesz mógł ogarnąć swoim spraw organizacyjnych, a nawet życiowych. Z doświadczenia wiem, że w posprzątanym pokoju o wiele łatwiej jest mi się uczyć, robić zdjęcia na bloga czy cokolwiek... Dlatego starajmy się trzymać porządek, a połowa naszych problemów sama się rozwiąże ;)


3. ZACZNIJ OD NAJTRUDNIEJSZYCH CZYNNOŚCI

U mnie ta zasada sprawdza się bardzo dobrze. Robiąc w pierwszej kolejności to, co idzie mi najwolniej i najgorzej wiem, że muszę się spiąć bo mam jeszcze milion innych spraw do załatwienia. Dodatkowo mam większą satysfakcję z tego, że już to zrobiłam i skoro dałam radę z tym to podołam innym, łatwiejszym obowiązkom.


4. ZASADA DWÓCH MINUT DAVIDA ALLENA

Brzmi ona: "Jeśli czynność, jaką należy wykonać, nie zajmie Ci więcej niż dwie minuty, powinieneś to natychmiast wykonać."  Co w niej takiego wyjątkowego? Nawet nie zdajemy sobie sprawy ile czasu marnujemy odkładając na później tak proste czynności. Dodatkowo wystarczy kilka takich z pozoru małych spraw, aby nasz mózg był zaśmiecony i nie mógł się skoncentrować. Stosując się do tej zasady jest mi o wiele łatwiej pracować w ciągu dnia - mam mniej na głowie. Dlatego jeśli musisz odpisać na e-maila - zrób to odrazu.


5. USTAW HIERARCHIĘ ZADAŃ

Zacznij od tego, co jest dla Ciebie najważniejsze. Lepiej nie umyć podłogi niż zapomnieć o ważnym sprawdzianie. U mnie takim priorytetem są lekcje. Dopóki ich nie odrobię, nic mi nie idzie. Gdy skończę ostatnie zadanie czuję się o wiele lżej i wiem, że mam dużo czasu na załatwienie spraw mniej ważnych. 



6. WYSYPIAJ SIĘ

Człowiek jest najbardziej produktywny rano, dlatego nie pozwalaj sobie na spanie do 12.00 i zasypianie o 24.00 - to nie jest dobre dla naszego organizmu. Zagospodaruj sobie taką ilość czasu, abyś mógł spokojnie się wyspać i wstać rano, by ogarnąć więcej spraw. 


7. REGULARNOŚĆ

To jest jeden z kluczowych aspektów. Przy regularnym wykonywaniu jakiejś czynności, później fundujemy sobie więcej odpoczynku. Odkładanie wszystkiego "na jutro" wiąże się z coraz większymi zaległościami, a to skutkuje tylko nakładaniem się na siebie obowiązków i rozrastaniem się listy do zrobienia. 


8. ODETNIJ SIĘ OD CZASOPOŻERACZY

Czy to telefon, komputer czy telewizor... Znasz to na pewno gdy czas zleciał Ci jak pstryknięcie palcem, a Ty wieczorem zauważyłeś, że nie zrobiłeś tego dnia nic produktywnego.  Potraktuj facebook czy instagram jako nagrodę w wolnym czasie, a zacznij od obowiązków. Inaczej istnieje duże prawdopodobieństwo, że rozpraszacze zajmą większość Twojego dnia.

___________________________________________________________


I to tyle z moich rad. A Wy jaki macie złoty środek na organizację czasu? :)




  • Udostępnij:

Przeczytaj również:

24 komentarze

  1. zaczęłam teraz bardziej korzystać z kalendarza przede wszystkim dlatego, że zaczynam studia na których będę spędzać cały dzień, a nie chciałabym zrezygnować z bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Twojego bloga od dawna, czytam każdy wpis i się zachwycam. Nigdy nie komentowałam, bo nie mam w naturze słodzić ludziom, ale dziś postanowiłam, ze to zrobię. :) W naszym otoczeniu nie łatwo jest robić coś swojego. Znajdzie się wielu hejterów, którym nie podoba się to czym się zajmujemy. U Ciebie ich jeszcze nie zauważyłam, ale nawet jeśli zdarzyłoby się coś takiego - olej to! Widać, że kochasz to co robisz i genialnie Ci to wychodzi. Twoje makijaże są obłędne, a rady bardzo przydatne. Trzymam kciuki, żebyś spełniła swoje marzenia związane z tym blogiem. Powodzenia! ;)

    Ps. Skąd masz taki świetny kalendarz? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie dziękuję za te słowa, nawet nie wiesz ile dla mnie znaczą! To prawda, na początku nie jest łatwo, ale później wszystko się rozkręca ;) Dziękuję bardzo i pozdrawiam :)

      A kalendarz jest z Biedry, teraz już pewnie go nie znajdziesz niestety...

      Usuń
  3. Fajnym pomysłem jest to planowanie :)
    Za to jeśli chodzi o robienie najpierw trudnych potem łatwych rzeczy, to u mnie to wygląda zupełnie odwrotnie. Wolę najpierw zrobić wszystkie proste rzeczy i mieć to z głowy, a potem biorę się za trudniejszą pracę domową. Kiedy już ją skończę, mam wolne i mogę od razu odpocząć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. również korzystam z takiego kalendarza, jest to naprawdę niezbędna rzecz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dokładnie najpierw obowiązki, pózniej przyjemności

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z Tobą odnośnie zaczynania od najtrudniejszego i dobrego planowania. Ja przeważnie zabieram się za wszystko od razu, żeby mieć mniej na potem, więc zasada o której napisałaś by do mnie nie pasowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Post specjalnie dla mnie :) Bardzo często odkładam wszystko na później...

    OdpowiedzUsuń
  8. Tez mam kalendarz z biedronki, jest świetny i aż chce się z niego korzystać. A Twoj post jest sama prawdą. Nie warto gromadzić sobie spraw do załatwienia bo z czasem możemy sobie nie poradzić z tak pokaźną listą obowiązków. Ja też tak mam, że gdy wykonam cos waznego czuje sie o wiele lepiej, a niektóre sprawy wręcz musze załatwić od razu bo inaczej ciągle o tym myślę i się denerwuję . Ale mimi wszystko jeszcze nie jestem doskonała w organizowaniu swojego czasu i czasem jest mi naprawdę ciężko zmusić się do wykonania czegoś.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię wstać wcześniej, gdy mam coś do zrobienia, bo rano wszystko szybciej idzie ;) I uwielbiam planować wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  10. mam tak napiety grafik ,że przestaLam uzywac kalendarza ;p wszystko mam wglowie poki co,ale kiedys tez mialam podobne metody do Twoich :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z organizacją bywa u mnie różnie;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Przydatne rady;) Ja w kwestii organizacji korzystam z kalendarza;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Temat idealny dla mnie - właśnie komponuję swój własny organizer ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie z organizacja czasu jest kiepsko :) Chciałabym być tak zorganizowana jak ty :) Podziwiam Cie za to

    OdpowiedzUsuń
  15. Zasada dwóch minut bardzo wiele u mnie zmieniła :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Od kiedy mam natłok obowiązków też wszystko staram się planować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. właśnie musze się za organizacje lepsza mojego czasu bo coraz go mniej i mniej......

    OdpowiedzUsuń
  18. Też kupiłam kalendarz w Biedronce :) Nie wyobrażam sobie nauki bez organizera i zapisywania partii materiału, które trzeba przyswoić w danym czasie. Zazwyczaj w kalendarzu zapisuję te najważniejsze rzeczy, ale pomysł planowania całego dnia niewątpliwie jest dobry i wiele ułatwia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja bardzo często kupuje kalendarze z myślą żeby planować wszystko co mam zrobić ale w praktyce szybko przestaję cokolwiek w nim notować ;/ Ale czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  20. u mnie z organizacją jest kiepsko. :/

    OdpowiedzUsuń
  21. Zasada nr 4 bardzo ciekawa! :) Dostosuj się ;D
    Fajny blog, obserwuję ;*
    Zapraszam też do mnie:
    BLOG -> http://magiclovv.blogspot.com/
    FP -> https://www.facebook.com/Magiclovv
    INSTAGRAM -> http://instagram.com/magic_lovv/
    KANAŁ YOUTUBE -> https://www.youtube.com/user/41palka

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś pytanie, zadaj je tutaj - na pewno odpowiem! :)